בין אם אתם רוצים ללכת להצגות, בין אם חשקה נפשכם בביקור בקולנוע ובין אם משאת נפשכם היא משחק של מכבי ביורוליג- יש דבר אחד שמפריד ביניכם לבין האירוע הנכסף: כרטיסים. פיסות נייר קטנות, לרוב בגודל של חבילת סיגריות, אבל לעיתים כאלו ששוות מאות וגם אלפי שקלים - שלא לדבר על כרטיסים שנמכרים ביורו או בדולרים.
גם למילה כרטיסים יש פירוש מילוניכרטיסים למופעים הם לרוב שוברים אשר מעידים שהמחזיק בהם שילם על כניסתו למאורע כלשהו או על ביקור במקום תרבותי כמו מוזיאון ופארק שעשועים. מחירי הכרטיסים נקבעים מראש לפי פרמטרים שונים, כמו אופי המאורע או המקום, איכות הכרטיסים (למשל, מיקום המושב במקרה של מופע בידור) ועוד.
למי אנחנו משלמים? ולמה שהכניסה לא תהיה בחינם?את הכרטיסים מקצה הארגון או המוסד שבשירות שהוא מציע אנו חפצים. לדוגמא, אם אנו רוצים לראות משחק כדורגל של מכבי חיפה, הרי שהמועדון עצמו מפיץ את הכרטיסים לפי קיבולת האצטדיון. ואם אנו מעוניינים לראות הצגות בתיאטרון, הרי שהנהלת התיאטרון היא שמחליטה על מספר הפעמים שההצגה תעלה על הבמה, על מחירה, וכן הלאה.
אותם ארגונים משקיעים הון עתק ומאמצים רבים בארגון כל הופעה או הצגה, לצד תחזוקה שוטפת של המתחמים. לכן ברור שכדי לכסות על ההוצאות (וכמו כל עסק- כדי להרוויח כסף), ייגבה מחיר כרטיס שצריך להיות בשטח האפור שבין מחיר שיכסה על ההוצאות ויסייע לארגון להתקיים ולגדול לבין מחיר מופרז שיבריח צופים או לקוחות פוטנציאלים.
כיצד מוכרים לנו את הכרטיסים?בעבר, הדרך הטריוויאלית לרכישת כרטיס הייתה להגיע למקום האירוע עצמו כמה ימים לפני או ממש כמה דקות טרם האירוע - ואז פשוט לשלם בקופה כמה שצריך לשלם, להיכנס פנימה וליהנות. אולם, עם השנים התברר שישנן דרכים יותר נוחות למכור כרטיסים לציבור, וקמו להן חברות למכירת הכרטיסים, הידועות גם בשם משרדי כרטיסים.
משרדי הכרטיסים קונים אלפי כרטיסים למופעים ממארגני ומפיקי האירועים (הצגות, מופעי בידור, וכו') ומוכרים אותם לקהל הרחב. כך, הציבור מרוויח היצע גדול יותר ונוחות רבה יותר בתהליך הקנייה.
כך, למשל, במקום להגיע לאצטדיון כמה שעות לפני ההופעה, יכול כל אדם לרכוש כרטיס במשרד הכרטיסים - על עשרות סניפיו הפזורים בכל רחבי הארץ - וללכת לאסוף אותם בזמן שמתאים לו ובסניף שמתאים לו.
הדרך הנוחה ביותר לרכישת כרטיסים בעידן המודרני: האינטרנטמהפיכת האינטרנט הגיעה לכל מקום בחיינו, ויש לה תפקיד מרכזי גם בקנייה ובמכירה של כרטיסים בעידן המודרני. כל משרד כרטיסים שמכבד את עצמו מאפשר לאנשים לרכוש כרטיסים למופעים באמצעות האינטרנט בתהליך מהיר, נוח, והכי חשוב - מאובטח.
אתרים מסוימים אף מאפשרים לרוכש הפוטנציאלי להיות מעורב בתהליך בחירת הכרטיסים: הוא יכול להתעדכן בכרטיסים הפנויים בכל רגע נתון, לראות את המחיר כל כרטיס וכרטיס ובמקומות מסוימים אפילו כיצד נראית הבמה מכל מקום באולם.
טשטוש גבולות בעידן הפוסט - מודרני (או: כך תהיה גם אתה המוכר)כיום, כדי למכור כרטיס, אתה לא חייב להיות מנהל תיאטרון. קיימות שיטות שונות בהן אתה יכול להיות המוכר. אחת היעילות מופיעה בדמות אתרי אינטרנט שונים שמציעים מערכת למכירת כרטיסים. כך אתה יכול ליצור כרטיסים לאירוע, להפיץ ואף למכור אותם, כאשר השליטה בכל תהליכי המכירה (בניית עמוד רכישה, צפייה במכירות) - היא שלך בלבד.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.